Geen Glazenkeet Heemskerk 2020, toch doneren!

Vanwege de Corona mag stichting De Glazenkeet dit jaar in Heemskerk geen evenement. Het zou voor het vierde achtereenvolgende jaar zijn geweest dat het muziek- en geldinzamelingsspektakel  in december op het Nielenplein zou neerdalen. Maar helaas.

Dat betekent echter niet dat de doneer- inzamelingsactie niet doorgaat. Met de slogan ‘De Glazenkeet 2020 geen evenement, toch doneren!’ hoopt de stichting toch geld in te zamelen voor kadobonnen voor de minima.

José de Kleijn van Stichting De Glazenkeet vertelt er meer over: “Er is best veel (verborgen) armoede in Heemskerk en voor geregistreerde inwoners met financiële zorgen zijn er pakketten via de Voedselbank en andere instanties beschikbaar. Wij willen de minima die nog niet bekend zijn ook graag helpen met onze supermarktbon. Juist nu in deze extra lastige tijd en de dure decembermaand. Dit jaar doen we dat helaas zonder evenement, maar ons initiatief blijft even hard nodig.”

IJmond Nieuws ging deze week langs bij José de Kleijn en maakte bijgaande reportage. Klik hiervoor op de hoofdfoto bovenaan dit bericht.