IJmondVisie: Emmy Lamers over wonen op Eikenhof 2 in de ‘knarrenhof’

Als het aan Emmy Lamers ligt dan worden er snel koppen met spijkers geslagen zodat een start gemaakt kan worden met de bouw van zo’n 150 woningen in de ‘knarrenhof’, een wooncomplex bij voorkeur te realiseren op begraafplaats Eikenhof 2.

Emmy Lamers is fractievoorzitter van Heemskerk Lokaal, de grootste partij binnen Heemskerk, en groot voorstander van de realisatie van dit plan, waarbij ze benadrukt dat, anders dan dat de naam doet vermoeden, het zeker niet een wooncomplex wordt voor alleen maar ouderen. Integendeel, het is juist de bedoeling dat er een mix van jong en oud ontstaat.

Op dit moment verblijven er op Eikenhof 2 alleen nog insecten, maar als het aan Emmy Lamers wordt het insectenhotel snel verruilt voor een ‘knarrenhof’

Inmiddels zijn er al 170 mensen ingeschreven om deel te nemen in de knarrenhof. Alleen is het nu aan het college om een definitieve keuze te maken en groen licht te geven voor de realisatie. Daarbij zal vooral de keuze van de locatie een lastige zijn. Er zijn nog maar weinig locaties binnen Heemskerk waar woningbouw gerealiseerd kan worden. En het is maar de vraag of het college meegaat in de bouw op Eikenhof 2.

In het kader van de rubriek IJmondvisie ging IJmond Nieuws deze week langs bij Emmy Lamers en  ha een uitgebreid interview met haar.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor de reportage van IJmond Nieuws