(Nog) geen kleine huizen op de kop van de Baandert

In een tijd van woningnood is ieder initiatief om te komen tot nieuwbouw van zowel praktisch als financieel haalbare woningen meer dan welkom, in dit geval voor de bouw van kleine woningen aan de kop van de Baandert.  Aad van Tunen heeft zo’n plan, alleen gaat de gemeente Heemskerk daar vooralsnog niet in mee.

De afgelopen weken zijn ze al een aantal malen voorbijgekomen in de media: kleine woningen aan de kop van de Baandert, zowel geschikt voor ouderen als voor starters en dat alles tegen lage bouwkosten. Het is een plan van Aad van Tunen die het onbegrijpelijk vindt dat de gemeente Heemskerk de grond niet aan hem ter beschikking stelt voor de realisatie van zijn plan.

Reden voor Omroep Heemskerk om, na eerst Aad van Tunen zijn verhaal te laten houden over zijn plannen, ook langs te gaan bij wethouder Gaatze de Vries om te vragen welke ‘hobbels’ in de weg zitten.

Een verhaal met twee kanten over woningen die iedereen lijkt te willen, maar waarvoor toch eerst een aantal procedures moeten worden doorlopen, al is het alleen al om de juist aanbestedingsregels te volgen, waarbij meerdere partijen zich kunnen melden voor de uitvoering van het project.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor de reportage van Omroep Heemskerk.