Meisjesvoetbal bij ODIN’59: meer meisjes welkom en dán competitie… eventueel tegen de jongens

Wat een verademing om tijdens de coronacrisis toch nog plezier te kunnen zien op het sportveld. Dat is zeker het geval bij ODIN’59 waar op zondag het meisjesteam traint onder leiding van Susanne van Egmond.

Het team van Susanne bestaat uit meisjes van 7 en 8 jaar oud, en als het aan de enthousiaste trainster ligt dan mogen daar best nog wat meisjes bij komen. Het streven is om twee teams samen te kunnen stellen en om in september (als de coronamaatregelen dat toelaten) mee te doen met de competitie.

Het liefste zouden de meiden het tegen andere meidenteams op willen nemen, alleen zijn er in de regio (nog) niet voldoende teams in de leeftijdscategorie van 7-8 jaar. En dat betekent dat er dan tegen jongens gevoetbald zal moeten worden.

Omroep Heemskerk ging afgelopen zondag langs op Sportpark Assumburg waar Susanne en haar team aan het trainen waren en maakte bijgaande reportage.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor de reportage van Omroep Heemskerk.