Bomen planten in nieuw Tiny Forest basisschool

Op donderdag 4 maart 2021 werden door wethouder Aad Schoorl en Marjan Plazier, lid Algemene directie Tabijn samen met de leerlingen van de groepen 5 en 6 de eerste boompjes geplant in het Tiny Forest van basisschool De Vlinder.

Een Tiny Forest is een dichtbegroeid, inheems bos ongeveer ter grootte van een tennisbaan. Dit bos is niet alleen een prettige plek voor vlinders, vogels, bijen en kleine zoogdieren, maar ook voor mensen. Kinderen leren in het Tiny Forest over de Nederlandse natuur. Daarbij zorgt zo’n minibos in de buurt zorgt bovendien voor verkoeling op warme dagen, meer biodiversiteit en waterberging bij zware regenval.

Het aanleggen van het Tiny Forest is gebeurt in samenwerking met IVN en de Gemeente Heemskerk.

RTV Heemskerk was aanwezig bij het planten van de bomen en maakte bijgaande reportage. Klik hiervoor op de hoofdfoto bovenaan dit bericht.