Opening tiende schooltuin in Heemskerk

Op dinsdag 23 maart opende Rhona uit groep 1-2A van Basisschool De Otterkolken in Heemskerk samen met haar opa de nieuwe moestuin.

De bijzondere schooltuin is een samenwerking tussen basisschool Otterkolken en Buurthuis  d’ Evelaer en wordt gecoördineerd door Cindy Henneman en Kitty Steggink. Ook zijn er verschillende plant-opa’s als vrijwilligers bij betrokken, zoals de opa’s van Rhona, van Rean (groep 3A) en van Ilay (groep 5). De leerlingen van de groepen 5 en 5/6 zullen samen met de kinderen van de buitenschoolse opvang de moestuin gaan verzorgen en genieten van de opbrengsten van de tuin.

IJmond Nieuws was aanwezig bij de opening en maakte bijgaande reportage. Klik hiervoor op de hoofdfoto bovenaan dit bericht.