Gemeentehuis Heemskerk wil ruimte bieden aan maatschappelijke organisaties

Als het aan het college van B&W ligt dan zal het Gemeentehuis van Heemskerk worden verbouwd en zal het daarna ruimte bieden voor het zich vestigen van maatschappelijke organisaties.

Al eerder waren er plannen in deze richting, maar de coronacrisis heeft de plannen versneld. Dat heeft alles te maken met het vele thuiswerken, en als gevolg daarvan, de vele lege werkplekken. Ervan uitgaande, dat ook na de coronacrisis het thuiswerken een ‘blijvertje’ zal zijn, wil het college nu dus die plekken te gaan inzetten voor maatschappelijke organisaties.

Of dat ook echt zal gebeuren hangt af van de Gemeenteraad, die komende donderdag daarover praat.

IJmond Nieuws ging alvast even langs bij waarnemend burgemeester Sicko Heldoorn en vroeg hem over het hoe en waarom.