IJmond Nieuws kijkt terug op Heemskerk Cup met Rafael van der Vaart en Ed van Tunen

HEEMSKERK – Op zaterdag 13 en zondag 14 augustus vond op de voetbalvelden van ODIN’59 de 22e editie plaats van het internationale jeugdvoetbaltoernooi Heemskerk Cup.

Het toernooi voor jeugd onder de 17 en onder de 19 kent traditiegetrouw een groot aantal aansprekende teams uit zowel binnen als buitenland, al bleef de afvaardiging van jeugdteams uit de Nederlandse eredivisie dit jaar beperkt tot alleen FC Groningen dat wel het toernooi van U19 wist te winnen. Voor de teams U17 ging de overwinning naar het Braziliaanse Fluminense.

Opvallend dit jaar is de deelname door Ruhk Lviv uit de Oekraïne. Maar ook de deelname van Club Brugge mag niet onvermeld blijven. En ook leuk om te noemen was de aanwezigheid van twee jeugdteams van het Deense Esbjerg fB waarin ook 16-jarige zoon van Rafael van der Vaart, Damian, meespeelde.

Overigens was ook Rafaël van der Vaart zelf aanwezig, zowel in de hoedanigheid van assistent-trainer als in die van ‘vader van Damian’. Zijn aanwezigheid ontging IJmond Nieuws niet. Reden genoeg voor een praatje (zie hieronder)

Klik op de hoofdfoto voor de reportage van IJmond Nieuws met een uitgebreid interview met Ed van Tunen, voorzitter van de Heemskerk Cup.