TalentenLab vanaf 7 september in het Atelier in Beverwijk; binnenkort ook Talentenlab in Heemskerk

Foto: Bibliotheek IJmond Noord - aangeleverd

BEVERWIJK – Kinderen van 6-12 jaar kunnen iedere woensdagmiddag meedoen in het TalentenLab in het Atelier op de 100Talentenafdeling van Bibliotheek IJmond Noord in Beverwijk.

Van 15:00-16:30 uur worden leuke en leerzame activiteiten aangeboden op het gebied van techniek, mediawijsheid en taal. Kinderen kunnen gratis inlopen op de woensdagmiddag.

• Hieronder een overzicht van de workshops komend seizoen:
  • Op 14 sept krijg je een rondleiding in Kasteel Assumburg. Op 21 en 28 september kun je dit kasteel nabouwen in Minecraft. We houden een echt toernooi met een prijsuitreiking. Wel van te voren aanmelden via Klantenservice of via de website. Je geeft je dus op voor 3 woensdagmiddagen en vol=vol. Er is plaats voor 18 kinderen die tussen 8-12 jaar oud zijn. Ouders kunnen de kinderen op 14 september naar Kasteel Assumburg brengen. Om 15:00 uur begint de rondleiding.
  • Op 19 okt in de herfstvakantie krijg je een workshop live looping. Max Music leert je geluiden op te nemen en te bewerken. Een leuke workshop voor aankomende DJ’s.
  • Op 30 november komt Tech4Kids Operatie Microbit doen met de kinderen. Een leuke workshop om de beginselen van elektronica te leren.
  • Op 14 december gaan we leren hoe we een gifje maken, een bestandje dat bestaat uit je eigen foto’s of filmpjes. Linda van Bruggen leert je hoe ’t moet. Neem je eigen mobiel of tablet mee.
  • Heb je onze nieuwe 100Talentenkast al gezien op de jeugdafdeling? Je ziet er doorzichtige kubussen staan die op slot zijn. Tijdens alle middagen dat de bibliotheek open is kan je aan de medewerker vragen of de kubus open mag. Tegen inlevering van je schoenen mag je met de TalentenLab materialen spelen. Wel graag opruimen en je schoenen niet vergeten op te halen!

En dan tot slot: in het najaar openen we ook een TalentenLab in Heemskerk. Nieuws daarover volgt binnenkort.