Nieuwe TalentenLab opent op 5 oktober in Heemskerk

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Na 5 jaar een succesvol TalentenLab in Beverwijk is het nu tijd voor een TalentenLab in Heemskerk. Het TalentenLab opent iedere woensdagmiddag om 15:00 uur in het Atelier in de bibliotheek haar deuren voor kinderen van 6-12 jaar. Toegang is gratis. Er is wekelijks plaats voor 12 kinderen dus kom op tijd!

Het Talentenlab is een grote ontdekplek waar kinderen op eigen wijze kunnen gamen, programmeren en bouwen. Door middel van spelen leren ze vanzelf en van elkaar. Soms is er een gastworkshop die wordt vermeld op de website in de agenda en in de bibliotheek zelf. Het motto is wekelijks ontdekken, spelen en leren.

Op 5 oktober opent het Talentenlab met een Lego workshop door The Young Engineers uit Haarlem. Je kan bouwen met Lego en je bouwsel beweegbaar maken. Je mag gratis inlopen, kom wel om 15:00 uur want vol=vol.

In de Kerstvakantie wordt gestart met een MInecraft mini toernooi en dat is met een bezoek aan Chateau Marquette. Tijdens het toernooi bouw je Chateau Marquette na en na afloop is er een echte prijsuitreiking. Dit toernooi is bedoeld voor kinderen van 8-12 jaar en je moet je er van te voren wel voor aanmelden. Je geeft je op voor 3 middagen, op 21 en 28 december en 4 januari. Er kunnen maximaal 18 kinderen meedoen. Meer details lees je op onze website bij de agenda op 21 december. Aanmelden kan via de website of bij Klantenservice in de bibliotheek.