Ondernemen in Heemskerk, hoe is het nu?

HEEMSKERK – Dat veel ondernemers het op dit moment moeilijk hebben mag duidelijk zijn. Na eerst de coronacrisis zijn het nu de prijzen die exorbitant stijgen. Vooral kosten voor energie zijn diverse malen ‘over de kop’ gegaan. Kosten, die vooral de horeca, bakkers en slagers treffen. Maar ook andere bedrijven zien de kosten voor inkoop van hun producten stijgen, waardoor hun resultaat zwaar onder druk komt te staan.

IJmond Nieuws maakte deze week een rondje door Heemskerk om te kijken hoe het op dit moment de Heemskerkse ondernemers vergaat. Zo gingen ze langs bij Xander Kleijne van Het Dorrup Grill & Wijn, Jan Meijer van Bakker Meijer en Maarten van der Zwet Slotenmaker van Photobrandstore. Drie verschillende ondernemers uit het centrum. Waar hebben ze op dit moment mee te maken als ondernemer?