Doe mee met de Testdag: Heemskerk Toegankelijk

Foto: Pixabay

HEEMSKERK – Hoe goed is Heemskerk toegankelijk voor mensen met rollators of krukken in onze restaurants, winkels, sportlocaties. Zijn er voldoende blindengeleide paden en invalideparkeerplaatsen? Allemaal zaken die de gemeente in beeld wilt krijgen met de testdag ‘Testdag: Heemskerk Toegankelijk’

Op woensdag 5 oktober 2022 organiseren gemeente Heemskerk en de participatieraad Heemskerk de ‘Testdag: Heemskerk Toegankelijk’. Tijdens deze dag beoordelen we de toegankelijkheid van locaties binnen onze gemeente. Deze dag staat in het teken van bewustwording en vindt plaats in de Week van de Toegankelijkheid (5 t/m 8 oktober 2022). Wij nodigen u van harte uit om hierbij aanwezig te zijn.

Wat is de Testdag: Heemskerk Toegankelijk?
Tijdens de Testdag gaat iedereen op pad om locaties te beoordelen a.d.h.v. een checklist. We nodigen je uit om de toegankelijkheid van de locaties binnen onze gemeente in kaart te brengen. Denk aan de toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers, mensen met rollators of krukken in onze restaurants, winkels, sportlocatie. Maar ook de blindengeleide paden en invalideparkeerplaatsen binnen onze gemeente kunnen meegenomen worden in de test. Het doel van de dag is om op een leuke manier meer bewustwording te creëren over toegankelijkheid en op deze manier ook ‘verbeterpunten’ op te halen voor in de Lokale Inclusie Agenda. Iedereen, met of zonder beperking, mag meedoen!

Test de toegankelijkheid in Heemskerk
In Heemskerk organiseren de gemeente en de participatieraad Heemskerk gezamenlijk de testdag. Zij maken zich op deze manier sterk voor de toegankelijkheid van gebouwen en voorzieningen voor mensen met een beperking. De testdag start op woensdag 5 oktober om 13.00 uur in het gemeentehuis. Er worden diverse locaties getest op toegankelijkheid. Wie wil helpen testen is van harte welkom. Graag van tevoren even aanmelden bij Yvon de Wit, via [email protected]

In het gemeentehuis zijn checklists beschikbaar op de testdag zelf.