Rietveldkast op veiling van De Groene Ezel

Foto: De Groene Ezel

HEEMSKERK – Op zaterdag 8 oktober a.s. organiseert Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel weer hun jaarlijkse veiling, die gelukkig sinds 2 1⁄2 jaar weer door kan gaan. De veiling begint om 11:00 uur en zal tot ongeveer 13:00 uur duren.

Hoewel er heel veel mooie items gevonden zijn voor de veiling, is er geen echte kast van Gerrit Rietveld, maar wel een exacte kopie die door Gerard Beentjes, vrijwilliger bij de kringloopwinkel, is gemaakt, geheel volgens de bouwtekening van Rietveld. Het origineel van deze kast is in bezit van het Stedelijk Museum te Amsterdam.

120 items
Inclusief de kast, worden er 120 items geveild. Deze items zijn te zien op de website van de kringloopwinkel op www.kringloopwinkelheemskerk.nl Wie deze items in het echt wil zien worden er op 4, 5 en 6 oktober kijkdagen georganiseerd tijdens de openingstijden van de winkel van 12:00 en 16:00 uur.

Goede doelen
Zoals gebruikelijk bij De Groene Ezel, wordt ook nu de totale opbrengst van de veiling gedoneerd aan drie goede doelen in de IJmond. Dit jaar zijn dat Logeerhuis Ons Huis, Dierendorp Heemskerk en Stichting In het zadel. Dus sla uw slag en help tegelijkertijd deze drie door de vrijwilligers van de kringloopwinkel gekozen doelen.

Kringloopwinkel De Groene Ezel kunt u vinden aan de Lijnbaan 14 in Heemskerk.