Tentoonstelling 200 jaar vrijwillige brandweer Heemskerk in hal gemeentehuis

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Sinds vrijdag 30 september  is er in het gemeentehuis in Heemskerk een tentoonstelling opgezet in het teken van het 200 jarig jubileum van brandweerpost Heemskerk. De  tentoonstelling zal te bezichtigen zijn tot en met vrijdag 21 oktober.

In de vitrine kasten zijn oude helmen, portofoons, alarmontvangers en andere brandweer-gerelateerde spullen te zien. Op een aantal publicatieborden is met tekst in foto`s de geschiedenis van de brandweer in Heemskerk te zien. Ook staat er een paspop met bluskleding en ademlucht uit de 60er jaren.

Ook het oudste brandweermateriaal staat ook opgesteld, zijnde de slangenkar die in 1922 voor 150 gulden werd aangeschaft en tot net voor de 2e wereldoorlog dienst heeft gedaan.