Catalaans familiedrama bij Filmhuis Heemskerk in Laurentz

HEEMSKERK – Komende week vertoont Filmhuis Heemskerk de film  ‘Alcarràs’ van de Spaanse filmregisseu Carla Simón. De film is een integer portret van een Catalaanse familie, gespeeld door bewoners van de streek.

De familie Solé komt elke zomer samen in Alcarràs voor de perzikenoogst. Dit jaar zal wellicht het laatste zijn: het land wordt verkocht en de bomen moeten plaatsmaken voor zonnepanelen. Deze plannen veroorzaken veel spanning in de familie. Er komt meer op het spel te staan dan alleen de boomgaard en het huis.

‘Alcarràs’ won dit jaar de Gouden Beer voor Beste Film op de Berlinale, het internationale filmfestival van Berlijn. Voor uitgebreide informatie en tickets: www.decirkelheemskerk.nl.

• Voorstelling: Alcarràs
  • Data: vrijdag 7 oktober om 20.00 uur,  zondag 9 oktober om 20.00 uur en woensdag 12 oktober om 15.00 uur
  • Adres: Theater en Filmhuis De Cirkel, Podium Laurentz, Anthonie Verherentstraat 1, Heemskerk
  • Tickets: € 6,50 / € 5,50