Uit het station direct op de fiets: doe mee met de pilot Last Mile

Nick Ruiter, programmamanager van IJmond Bereikbaar
Foto: odIJmond

BEVERWIJK / HEEMSKERK / UITGEEST – Voor werknemers die op een bedrijventerrein in de IJmond werken, staan er vanaf 4 oktober (elektrische) fietsen op station Beverwijk, station Heemskerk en station Uitgeest.

Programma IJmond Bereikbaar doet een onderzoek naar de Last Mile. Dit is het laatste stukje reis van een bus- of treinstation naar de werkplek op een bedrijventerrein. Zo kijken we of we de reis naar het werk duurzamer kunnen maken.

Vanaf 4 oktober staan er (elektrische) fietsen op plekken in de regio
Wilt u tot eind december 2022 minimaal één dag in de week duurzamer reizen? U heeft de keuze uit elektrische en ‘gewone’ fietsen vanaf station Beverwijk station Heemskerk en station Uitgeest. De ‘gewone’ fietsen zijn circulair. Gemaakt van gerecycled materiaal door mensen met een afstand tot de arbeidsmark. Via het formulier op www.ijmondbereikbaar.nl kunt u uw interesse doorgeven. Of scan de qr-code (https://forms.gle/aCATXkQoUtDWzhSw8). Nick Ruiter, programmamanager van IJmond Bereikbaar: “Hoe meer werknemers meedoen, hoe makkelijker het wordt om de behoeftes qua duurzaamheid en bereikbaarheid van de bedrijventerreinen in kaart te brengen.”

Vul de vragenlijst in en help mee aan het onderzoek naar duurzamer reizen
U kunt er ook voor kiezen alleen mee te doen door de vragenlijst in te vullen. Hoe kunnen we uw reis naar het werk aantrekkelijker, en duurzamer, maken? De vragenlijst vindt u op www.ijmondbereikbaar.nl (https://mappinion.app/v/werknemers-ijmondbereikbaar). De ingevulde gegevens worden vertrouwelijk behandeld en zijn niet te herleiden. Het invullen van de enquête kost u ongeveer 10 minuten. Onder de deelnemers die hun gegevens achterlaten worden cadeaubonnen van Bol.com ter waarde van €15,- verloot.

Over IJmond Bereikbaar
In de IJmond werken Omgevingsdienst IJmond, gemeenten Beverwijk, Heemskerk en Velsen en het bedrijfsleven samen aan slimme en duurzame mobiliteit. Dit gebeurt binnen het programma IJmond Bereikbaar. Met het programma stimuleren we via werkgevers en werknemers om minder, buiten de spits en/of met schoner vervoer te reizen. Kijk voor meer informatie op www.ijmondbereikbaar.nl.