Tweehonderd jaar Brandweer Heemskerk #3 ‘de brand van de bowlingboerderij in 1999’

HEEMSKERK – De Brandweer van Heemskerk bestaat 200 jaar, en dat is meer dan voldoende reden om bij stil te staan. IJmond Nieuws doet dat met een vierdelige serie die, behalve op het eigen Youtube-kanaal ook de komende periode te zien is op HeemskerkNieuwsNL.

In een serie van 4 afleveringen spreekt IJmond Nieuws met bevelvoerder Albert Jansen over de geschiedenis van de brandweer. Hoe is het begonnen? Met welke middelen werd er geblust en hoe ging dat.

Ook vrijwillig ploegchef Martin Slaager komt aan het woord. Hij vertelt over de opleiding: wat vraagt het van je als jij bij de brandweer komt, en ook: wat levert het jou op? Tevens vertelt hij over de nieuwe techniek en de toekomst.

In elke aflevering komt er iemand aan het woord die vertelt welke gebeurtenis hem is bij gebleven. Zo komen onderwerpen als de shovelrit, de storm van 1973, de brand in het St Jozef ziekenhuis en die van de bowlingboerderij aan bod.