Indrukwekkende natuurdocumentaires bij Filmhuis Heemskerk

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Binnenkort bij Filmhuis Heemskerk: twee grote natuurdocumentaires. Op zondag 30 oktober en woensdag 2 november kun je in Laurentz kijken naar ‘Grutto!’ van Ruben Smit, en eind november draait ‘Wolf’ van Cees van Kempen.

Regisseur Ruben Smit is bekend van ‘De Nieuwe Wildernis’ (bekroond met een Gouden Kalf) en ‘WAD’. In zijn nieuwe natuurdocumentaire brengt hij een ode aan de grutto, onze nationale vogel.

Smit en zijn crew volgen het dier op de magistrale tocht van Senegal via Portugal naar zijn broedgebied in Nederland. Hier, in de bloemrijke weilanden, is de statige steltloper een zeldzame verschijning aan het worden. De intieme en indrukwekkende film laat zien hoe de vogel probeert te overleven in een veranderende wereld. Voor uitgebreide informatie en tickets: www.decirkelheemskerk.nl.

• Voorstelling: Grutto! De reis van onze nationale vogel
  • Data: zondag 30 oktober om 20.00 uur en woensdag 2 november om 15.00 uur
  • Adres: Theater en Filmhuis De Cirkel, Podium Laurentz, Anthonie Verherentstraat 1, 1961 GD Heemskerk
  • Tickets: € 6,50 / € 5,50