Feestavond gediplomeerden, jubilarissen en afscheid brandweer Kennemerland post Heemskerk

Foto: Leo Tillmans

HEEMSKERK – Op zaterdagavond 29 oktober 2022 heeft  de burgemeester van Heemskerk Sicko Heldoorn, in het bijzijn van de ploegchefs en clustermanager Bas van der Meijde van de post Heemskerk Brandweer Kennemerland de in periode 2020-2022 behaalde brandweerdiploma’s en of brandweercertificaten uitgereikt aan een aantal brandweermensen.

Ook ontvingen een aantal jubilerende brandweermensen medailles en oorkondes voor de door hun bewezen diensten. Vanwege Coronamaatregelen waren de gebruikelijke diploma/jubilaris feestavonden in het jaar 2020 en 2021 helaas niet mogelijk, met dus op deze avond een inhaalslag waarbij in totaal aan 37 personen iets uit te reiken viel.

Speciale aandacht was er voor vijf afscheid nemende vrijwilligers die na jaren zich ingezet te hebben voor de vrijwillige Brandweer Heemskerk het tijd vonden om te stoppen en daarmee anderen de kans te geven om in te stromen.

• Marcel Liefting stopt op de leeftijd van 65 jaar en heeft ruim 20 jaar een functie gehad als bevelvoerder, manschap en chauffeur pomp bediener. Marcel was erg handig in het vinden van oefenpanden en het uitzetten van oefeningen voor de post Heemskerk. Marcel werkt bij de veiligheidsregio Kennemerland bij de afdeling facilitaire zaken.
  • Aad Beentjes stopt op de leeftijd van 62 jaar en heeft ruim 26 jaar als manschap gefungeerd op de post Heemskerk, Aad werkt bij de gemeente Heemskerk als medewerker onderhoud van de begraafplaatsen. Het voordeel van Aad was dat hij vrijwel altijd beschikbaar was vanwege zijn werk binnen de gemeente Heemskerk. Aad kreeg tevens voor zijn 25 jaar brandweerjubileum een medaille en oorkonde.
  •  Arnold Verhoeven is gestopt op de leeftijd van 62 jaar, en had op de post de functie van manschap en chauffeur pompbediener. Arnold heeft 37 jaar lang zijn diensten bewezen voor de vrijwillige brandweer Heemskerk. Arnold werkt bij TATA in de 5 ploegendienst.  Arnold kreeg tevens voor zijn 35 jaar brandweerjubileum een medaille en oorkonde.
  •  Arjan Geurtsen heeft het besluit genomen om op 58 jarige leeftijd te stoppen. Arjan werkt bij Connexxion als buschauffeur, buiten met zijn orgelmatige werktijden had hij nog een ander voordeel, hij woont in zelfde straat als de brandweerpost Heemskerk en zat vaak als eerste in de brandweerwagen.
  • Jaap Tesink 64 jaar, is al een aantal jaren geleden gestopt met het uitrukken op de post Heemskerk, hij heeft wel voor de regio de taak vervuld van officier van dienst brandweer. Jaap heeft vanaf 2011 wel een rol gehad in het leidinggeven aan de post als ploegchef. Jaap werkt bij de brandweer Kennemerland als leidinggevende bij de afdeling “vakbekwaam worden” ( het opleiden van mensen voor brandweer functies).

De uitgereikte certificaten en of diploma`s.

• Het diploma manschap A  is uitgereikt aan de heren Maikel van Zelm, Paul van Noort, Dave Wenning , Mark van Roon en de dames Shanna van der Velden en Ilse Haveman.
  • Het certificaat brandweer chauffeur zwaar is uitgereikt aan de heren Dennis Kwak, Maikel van Zelm en Dennis de Groot..
  • Het certificaat pompbediener is uitgereikt aan de heren Dennis Kwak en Martijn Jansen
  • Het diploma Bevelvoerder is uitgereikt aan de heer Jan Terluin, Peter de Boer en Melvin Riem.
  • Certificaat basis instructeur brandweer is uitgereikt aan John de Groot.
  • Het certificaat bediener redvoertuig is uitgereikt aan de heren Tim van der Heide, Sander de Reus en Danny Molenkamp.
  • Het diploma officier van Dienst is uitgereikt aan  de heer Leo Mooij.

Jubilarissen

• De heren Jeroen van de Aar, Anouar Ayari, Peter de Boer, Sander Gunzeln, Martijn Jansen en peter Rens ontvingen een medaille en een oorkonde vanwege hun 12,5 jarig jubileum.
  • De heren Barry Nijenhuis en Peter Rumphorst ontvingen een medaille en een oorkonde vanwege hun 20 jarig jubileum.
  • De heer Hans Put startte op 1 feb 1997 zijn brandweer carrière bij de gemeentelijke brandweer Heemskerk. Met de daarna verkregen brandweer diploma`s werd toen zijn werkgever de luchthavenbrandweer Schiphol. Inmiddels draait Hans al jaren mee in een beroepsploeg op de post Haarlem oost. Hans vervuld op de post Heemskerk de rol van bevelvoerder, chauffeur pompbediener en manschap. Hij ontving voor 25 jaar brandweer een medaille en een oorkonde.
  • De heer Albert Jansen ontving een medaille en een oorkonde vanwege zijn 30 jarig jubileum.
  • De heer Justus Riem begon in 1985 zijn brandweer carrière bij de gemeentelijke brandweer Heemskerk, en is nu alweer 37 jaar verbonden aan  de post Heemskerk, hij ontving voor 35 jaar jubileum een medaille en een oorkonde. Justus is nu de brandweerman met de langste staat van dienst bij de brandweerpost Heemskerk. Justus is werkzaam bij de regionale Politie, in de Meldkamer.