Heemskerkse Dylan Pels legt zijn Sjakes in de Jumbo

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Jumbo start met de verkoop van de gezonde maaltijdvervangende smoothies van Sjakes. Naast thuisbezorging zijn de Sjakes nu ook te vinden in de schappen van vijf Jumbo-filialen in Amsterdam, Heemskerk, Makkum, Soest en Uitgeest.

Dylan Pels, oprichter van Sjakes, begon zijn shake-bedrijf als startup in 2019. Hij kwam op het idee nadat hij stopte met profbasketbal en merkte dat hij veel voeding nodig had. Het kostte hem veel moeite om gezonde maaltijden samen te stellen en zo kwam hij op het idee om alle superfoods samen te brengen tot één Sjake. “De Sjakes zijn rijk aan verse ingrediënten, superfoods en plantaardige proteïnes zonder conserveermiddelen. Echt alles zit erin”, zegt Pels.

Groeien doe je niet alleen
Om zijn idee stabiel in de markt te zetten, had Dylan hulp nodig. Hij kwam in aanraking met investeerders en echtpaar Edwin Schaafsma en Julia Kizimenko, die samen met hem een groeiplan voor Sjakes opstelden. “Voorheen deed ik alles zelf in een kleine keuken. Met behulp van Edwin en Julia hebben we alle processen kunnen automatiseren. Samen hebben we processen in gang gezet waardoor we het bedrijf konden overhevelen naar de retail”, aldus Dylan. Op dit moment liggen de Sjakes in de schappen van vijf Jumbo-filialen, en er zijn plannen om dit aantal verder uit te breiden. Growth Accelerators Edwin en Julia vertellen: ‘’Wij zijn enorm trots op hoe Dylan zo snel heeft kunnen opschalen en Sjakes in korte tijd succesvol de stap naar retail heeft kunnen maken.”

Van online abonnement naar de supermarkt
De overgang van online product naar een retailomgeving blijft voor veel ondernemingen een droom. Voor Sjakes blijven de site en online abonnementen voor bezorging bestaan, maar de Sjakes zijn nu dus ook te verkrijgen in lokale Jumbo-supermarkten. “Het merk groeit hiermee in bekendheid en biedt meer gemak naar de consumenten, wat weer ruimte creëert voor groei”, aldus Pels. “Het leidt ook zeker tot een vervolg van de samenwerking tussen Sjakes en de Growth Accelerators.”