Halloween in Heemskerk met Spookey Saturday en horrortuin van Soes Buijs

HEEMSKERK – Halloween, dachten we een aantal jaar geleden nog dat ’t iets puur Amerikaans was, inmiddels heeft het griezelfeest duidelijk vaste voet aan de grond gekregen in Nederland. Wat dat betreft is Michael Myers verworden tot een internationale horrortype.

En ook de IJmond blijft niet achter. Liepen kinderen eerst alleen met Sint Maarten met lampionnen van deur tot deur om snoep op te halen, nu lopen er op 31 oktober hele hordes kleine griezels rond met datzelfde doel. En ook volwassenen doen soms actief mee en bouwen hun tuin en/of woning om tot ware spookhuizen en -tuinen.

Een van die Halloween-freaks is Soes Buijs uit Heemskerk. Ze vormde haar tuin om tot een plek waar menig vampier zich helemaal thuis kan voelen. IJmond Nieuws ging bij haar langs en maakte bijgaande huiveringwekkende reportage.