Rijksstraatweg Heemskerk ’s nachts afgesloten op 28, 29 en 30 november

Foto: Google - streetview

HEEMSKERK – Gemeente Heemskerk vervangt de stoplichten en herstelt het asfalt op het kruispunt Rijksstraatweg – Duinweg (bij de Patatoloog). De werkzaamheden duren van 14 november tot en met 9 december. Overdag kan het verkeer langs het werkvak rijden. Op 28, 29 en 30 november is de Rijksstraatweg voor gemotoriseerd verkeer afgesloten in beide richtingen tussen 19.00 en 06.00 uur.

Als we een verkeersinstallatie vervangen, kijken we ook of we het kruispunt kunnen verbeteren. De verkeersinstallatie krijgt een uitbreiding voor afslaand fietsverkeer vanuit Castricum richting het centrum/dorp en er komt een aparte voetgangersoversteek. Verder voorzien we het asfalt op de Rijksstraatweg en de Duinweg van een nieuwe laag. De Duinweg krijgt een extra fietsopstelstrook. Hier kunnen fietsers zich voor het autoverkeer opstellen om de Rijksstraatweg over te steken.

Werkzaamheden overdag
De werkzaamheden voeren we overdag uit tussen 7.00 en 16.00 uur van maandag 14 november tot en met vrijdag 9 december. Het verkeer kan om beurten langs het werkvak rijden. Dit regelen we met een tijdelijke verkeersregelinstallatie. Tijdens deze werkzaamheden geldt hier een snelheidsbeperking van 30 km per uur.

Werkzaamheden ’s nachts
De werkzaamheden om het asfalt op de Rijksstraatweg te herstellen, voeren we uit op 28, 29 en 30 november tussen 19.00 en 06.00 uur. De Rijksstraatweg is dan afgesloten voor gemotoriseerd verkeer in beide richtingen. (Brom)fietsverkeer is wel mogelijk. Omleidingsroutes staan aangegeven. Verkeer van en naar Castricum wordt geadviseerd via de N203 te rijden.