Expositie ‘Door de lens van Willem Visser’ in gemeentehuis Heemskerk

HEEMSKERK – Maandagavond 14 november presenteerde fotograaf Willem Visser zijn nieuwste expositie ‘Door de lens van Willem Visser – de wonderschone natuur van dichtbij’ in het gemeentehuis van Heemskerk. Recentelijk verzorgde Willem Visser ook al een 6-delige serie over fotografie op NieuwsNL.

Willem Visser neemt je in deze expositie mee naar de prachtige natuur die zo dichtbij is. Van hooglanders, herten, ijsvogels, vossen tot insecten in de achtertuin. Wethouder Aad Schoorl opende de expositie die te zien is in de entreehal van het gemeentehuis.

Behalve de expositie presenteerde Willem Visser ook zijn nieuwe natuurkalender 2023 daarbij muzikaal ondersteund wordt door zijn broer Marten Fisher.Expositie
De expositie, georganiseerd door Stichting Kijk! Heemskerk, werd geopend door voorzitter Hélène van der Veer en door wethouder Aad Schoorl en is van 15 november t/m 7 december te zien tijdens de openingstijden van het Cultuurhuis, Bibliotheek en het gemeentehuis. Adres: Maerten van Heemskerckplein 5 in Heemskerk.

Wethouder Aad Schoorl bewonderd het werk van Willem Visser tijdens de opening van de expositie.

Over Willem Visser
Willem Visser is een bekende fotograaf uit Heemskerk die veelvuldig in het eerste en laatste uur van de dag te vinden is in het duin- en bosgebied om de prachtige natuur vast te leggen. Eén van zijn natuurprints sierde vorig jaar de kalender van National Geographic. Naast natuurfoto’s legt hij ook mensen vast op foto, zowel in zijn fotostudio als op locatie en maakt hij o.a. de foto’s van de promotiewebsite van de gemeente Heemskerk: www.heemskerkzeevantijd.nl. Ook geeft hij regelmatig fotografie-workshops op scholen en bedrijven

Recent was ook op de nieuwssites van Nieuws.nl zijn 6-delige YouTube serie over fotografie waarin Willem zijn expertise deelde over o.a.  portret-, landschap- en dierenfotografie. Over Stichting Kijk!Heemskerk
De stichting organiseert exposities van professionele kunstenaars. Het doel is om inwoners van Heemskerk en omgeving kennis te laten maken met kunst van een brede diversiteit met hoge kwaliteit. Exposities van kunstenaars uit de regio, de provincie of het hele land geven een impuls aan de beleving van kunst en cultuur in Heemskerk.