Jeugdlintje voor twee jonge Heemskerkers

Foto: Ronald Goedheer

HEEMSKERK – Dit jaar kregen 2 jongeren een jeugdlintje in Heemskerk. Het was de derde keer dat de gemeente jeugdlintjes uitreikt. Een jongere die een voorbeeld is voor anderen of die zich op een uitzonderlijke manier inzet voor de Heemskerkse samenleving kan in aanmerking komen voor een jeugdlintje.

(bron: Gemeente Heemskerk / foto’s: Ronald Goedheer)

Een jury heeft alle voordrachten zorgvuldig onderzocht en gezamenlijk besloten welke jongeren een lintje verdienden. De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit het onderwijs, de sportwereld, het jongerenwerk, de cultuur en wethouder Aad Schoorl. Het college heeft vervolgens besloten om de voordracht van de jury over te nemen.

Persoonlijke uitreiking

Wethouder Aad Schoorl reikte de lintjes persoonlijk uit door bij de jongeren langs te gaan. De jongeren werden thuis en op hun sportclub verrast met hun jeugdlintje. Ook kregen zij een oorkonde, Ezelpas en een taart om het feestelijke moment te vieren.

De jeugdlintjes op een rij

Joey van Santen (14 jaar)
Joey werd op zaterdagochtend verrast toen hij bij voetbalvereniging ADO’20 een jeugdlintje kreeg. Hij geeft hier 2 jaar voetbaltraining aan de allerkleinsten die net met voetbal beginnen. Iedere zaterdagochtend staat Joey langs de lijn om de ‘kabouters’ blij te maken met een training. Daar haalt hij zelf ook veel plezier uit!
Jury: Door zijn vrijwillige inzet als voetbaltraining bij ADO’20 is hij een voorbeeld voor andere jongeren.

Julia Bruins (16 jaar)
Op dinsdagmiddag werd Julia verrast met een jeugdlintje. Julia staat voor iedereen klaar. Ze zorgt voor iedereen van mens tot dier. Hoewel ze nog jong is, laat ze een enorme verantwoordelijkheid zien en neemt de zorg erg serieus. Mensen in haar directe omgeving zijn haar hier erg dankbaar voor.
Jury: Julia staat voor iedereen klaar en laat een enorme verantwoordelijkheid zien op het gebied van verzorgen. Zij is een voorbeeld voor anderen.