Bijna 68 duizend euro per lot voor Heemskerkers met postcode 1961

HEEMSKERK – Het was een spannende week voor inwoners van Heemskerk met de postcode 1961. Afgelopen zondag, 1 januari werd bekend dat de Postcodekanjer van 58,9 miljoen euro gevallen was op 1961 GB. Deelnemers met exact die postcode mochten de helft van dat giga-bedrag verdelen. Dat betekende prijzen variërend van 2,2 tot 5,2 miljoen euro.

De andere helft, dus zo’n kleine 30 miljoen euro, was bestemd voor de andere deelnemers met alleen de cijfers 1961. Zij moesten wcahten tot vandaag om te horen hoeveel per lot was gewonnen. Het totaal vallen er zo’n 750 woningen binnen deze postcode. Alleen: hoeveel inwoners speelden mee en met hoeveel loten? Dat was immers bepalend voor de prijs per lot.

Postcodeloterij-fenomeen Gaston Starreveld maakte het vanmiddag deze ‘buurtprijs’ bekend: een prijs per lot van maar liefst 67.946 euro. In totaal bleken er 384 Heemskerkers te zijn met in totaal 454.

Alles bij elkaar reden voor een uitbundig feestje voor de 2500 Heemskerkers die waren samengestroomd  op het kermisterrein achter het gemeentehuis waar ze konden genieten van optredens van Samantha Steenwijk en Wolter Kroes .

IJmond Nieuws was er ook bij en maakte bijgaande reportage.