Expositie Marten Fisher in gemeentehuis Heemskerk

Foto: Lizzy Tardy

HEEMSKERK – Zaterdagmiddag 14 januari presenteert de Heemskerkse kunstenaar Marten Fisher zijn nieuwe expositie ‘Bij de vuurtoren’ in het gemeentehuis van Heemskerk.

Marten heeft een aantal doeken speciaal voor deze gelegenheid gemaakt, waaronder het doek ‘Gemeentepils’. Hierop zie je het karakteristieke figuur dat op al zijn werken te zien is, zittend op een paardenkar met een biertje in de hand en met de dorpskerk op de achtergrond.

Om 14.00 uur wordt de expositie officieel geopend door wethouder Aad Schoorl. Aansluitend is er een borrel die voor iedereen toegankelijk is. Marten vertelt je dan graag persoonlijk meer over zijn werken. Kinderen kunnen zelf aan de slag om samen een kunstwerk te maken, ook dit kunstwerk zal de gehele expositie te zien zijn. De band Hike in the Forest speelt live en Marten (tevens bekend van zijn muziek) brengt ook zijn gitaar mee.

De expositie is georganiseerd door Stichting Kijk! Heemskerk en is van 14 januari t/m 16 februari 2023 te zien tijdens de openingstijden van het Cultuurhuis, Bibliotheek en het gemeentehuis.

Over Marten Fisher
Marten Fisher is naast kunstenaar ook veelzijdig muzikant en heeft landelijke bekendheid verkregen met liedjes als Solstice, Crazy en Kingstreet. Zijn album Black Trees is intussen dan ook al meer dan anderhalf miljoen keer beluisterd op Spotify. Daarnaast is hij het brein achter de populaire kinderact Tonky & Jack. Verschillende liedjes zijn hiervan te zien op SchoolTV. In 2021 wordt de act benoemd tot kindermuziek held van de kindermuziekweek. In datzelfde jaar zijn ze muzikale ambassadeur tijdens de World Cleanup Day georganiseerd door de Plastic Soup Foundation. In 2022 tour de Marten voor het eerst met de act door het hele land. Meer info: www.martenfisher.com en  www.tonkyenjack.nl.

Over Stichting Kijk!Heemskerk
De stichting organiseert exposities van professionele kunstenaars. Het doel is om inwoners van Heemskerk en omgeving kennis te laten maken met kunst van een brede diversiteit met hoge kwaliteit. Exposities van kunstenaars uit de regio, de provincie of het hele land geven een impuls aan de beleving van kunst en cultuur in Heemskerk. Meer info: www.kijkheemskerk.nl.