Thomas Toussaint band zondag 15 januari bij Jazzclub Laurentz

Foto: Auguste Sunny Photography

HEEMSKERK – Op zondag 15 januari gaat de jazzclub weer van start in Podium Laurentz. Hert jaar wordt goed begonnen  met onvervalste blues- en rootsmuziek van de ‘Thomas Toussaint Band’.

De gemeenschappelijke passie voor blues-en rootsmuziek heeft ertoe geleid dat vier jonge muzikanten uit verschillende windstreken elkaar hebben gevonden met als resultaat de ‘Thomas Toussaint Band’. De bronnen waaruit deze vierkoppige formatie hun inspiratie tapt, zijn Chicago blues, swing, Louisiana swamp, rock ’n roll en New Orleans R&B.

De heren spelen met een ontembare gedrevenheid de blues zoals die bedoeld is, maar voegen hier ook hun eigen interpretatie aan toe. Vanuit de passie voor de blues, wil deze band laten zien dat blues actueel is voor iedere leeftijd van 18 tot 80. De verwachting van de komst? Een spetterende set blues-& rootsmuziek, waarin dit alles behalve doorsnee ensemble grenzen opzoekt zonder daarmee de context en de essentie van het genre te verliezen.

“De Thomas Toussaint Band is de toekomst van de Europese blues scene, die gelukkig nog steeds groeit.” – Martin Lang, Chicago, IL

Bezetting:

• Thomas Toussaint–zang & harmonica
  • Harm van Essen–gitaar & zang
  • Dirk Wagensveld–bas
  • Paolo de Stigter–drums & zang

Het optreden van de Thomas Toussaint band begint op 15 januari om 15:30 uur (deuren open om 15:00 uur) bij Podium Laurentz aan de A. Verherentstraat 1 te Heemskerk. Meer info en tickets op www.podiumlaurentz.nl.