‘Emily’ en ‘Close’ bij Filmhuis Heemskerk in Laurentz

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Filmhuis Heemskerk maakt zich op voor de Heemskerkse Filmdagen. Voordat het jaarlijkse filmfestival eind deze maand opent, staan er nog twee indrukwekkende producties op het programma: ‘Emily’ en ‘Close’.

Liefde en vrijheid
Op zaterdag 14, zondag 15 en woensdag 18 januari is het moderne Britse kostuumdrama ‘Emily’ te zien. De film is geïnspireerd op het veelbewogen leven van Emily Brontë (1818-1848). Creatief en rebels: ze paste niet in het keurslijf dat haar familie en de burgerij van Yorkshire haar probeerden op te leggen. Toen Emily onverwacht de liefde ontdekte, werd haar drang naar vrijheid alleen nog maar groter. Ze koos haar eigen weg en vond de inspiratie voor het enige boek dat zij tijdens haar korte leven zou schrijven: ‘Wuthering Heights’.

Vriendschap en verantwoordelijkheid
Op vrijdag 20, zondag 22 en woensdag 25 januari vertoont Filmhuis Heemskerk de nieuwe film van Lukas Dhont (‘Girl’, 2018). De jonge Belgische regisseur won met ‘Close’ de prestigieuze Grand Prix van het Cannes filmfestival. Zijn aangrijpende film vertelt het verhaal van Léo en Rémi, twee jongens van dertien die al jaren onafscheidelijk zijn. Hun vriendschap is vrolijk en intens, totdat zij naar de middelbare school gaan. Daar beginnen klasgenoten te roddelen over de twee: misschien zijn ze wel meer dan vrienden? Dit geroddel verandert alles en drijft de jongens uiteen. Vinden ze elkaar weer terug?

Close (beeld: aangeleverd)

Data:

• Zaterdag 14 en zondag 15 januari om 20.00 uur (Emily)
  • Woensdag 18 januari om 15.00 uur (Emily)
  • Vrijdag 20 en zondag 22 januari om 20.00 uur (Close)
  • woensdag 25 januari om 15.00 uur (Close)

Adres: Filmhuis Heemskerk / Podium Laurentz, A. Verherentstraat 1, 1961 GD Heemskerk
Tickets: € 6,50 / € 5,50
Meer info via de website: www.decirkelheemskerk.nl/film.