Aanbesteding Heemspoort gegund aan Henselmans Bouw & Ontwikkeling

Foto: Google streetview

HEEMSKERK – De gemeente Heemskerk voerde voor het ontwikkelen van een appartementencomplex op de locatie Heemspoort aan De Baandert een aanbestedingsprocedure. De inschrijving van Henselmans Bouw & Ontwikkeling is hierbij als beste beoordeeld. Wethouder Aad Schoorl: “Henselmans scoort goud op veel duurzaamheidsaspecten.”

(bron: Gemeente Heemskerk)

Waar vroeger het tankstation stond, komt een appartementencomplex voor jongeren en starters. Henselmans Bouw & Ontwikkeling ontwikkelt het gebouw in samenwerking met onder andere Bouwbedrijf Bolten en Attika Architecten. Henselmans leidt het ontwerpproces, waarbij de ontwikkelaar participeert met omwonenden, toekomstige bewoners en andere belanghebbenden.

Modulaire bouw
De woningen komen in een vriendelijk gebouw op een prachtige locatie in een groene omgeving, aldus directeur Arnold Henselmans: “Het concept dat we gebruiken, is heel geschikt om snel en compact te bouwen. Het is flexibel, betaalbaar en tegelijkertijd duurzaam en van hoge kwaliteit. Het is een modulair en grotendeels geprefabriceerd ontwerp van houtbouw, dat zorgt voor minder CO2-uitstoot. Met deze modules kunnen we in korte tijd een-, twee- en driekamerwoningen maken, die goed aansluiten op de Heemskerkse woningmarktwens.”

Van brons naar goud
We zijn als gemeente blij dat bij het ontwerp volop rekening wordt gehouden met duurzaamheid, zegt wethouder Schoorl. “We hebben vorig jaar het Convenant Toekomstbestendige Woningbouw ondertekend, waarmee we bijdragen aan de landelijke klimaatopgaven. Hierin hebben we aangegeven dat we minimaal ‘niveau brons’ aanhouden. De inschrijving van Henselmans scoorde op de meeste thema’s goud. Ook op het criterium Participatieplan scoorde de inschrijving van Henselmans goed. Dat is fijn, want we hebben als gemeente ook participatie hoog in het vaandel staan.”

Vervolg
Binnenkort volgt meer informatie over het ontwikkelproces. Op dit moment is het nog niet mogelijk om in te schrijven voor een woning. Ook daarover volgt later meer informatie.