55+

Aanvragen Mantelzorgwaardering 2023 tot en met 31 december mogelijk

Foto: Pixabay

BEVERWIJK / HEEMSKERK – Dit voorjaar hebben inwoners van Beverwijk, Wijk aan Zee en Heemskerk een brief gekregen over de mantelzorgwaardering. Met de waardering willen de gemeenten mantelzorgers bedanken voor hun inzet. De waardering is een cadeaukaart van € 25,-. Mantelzorgers hebben nog de rest van dit jaar om de waardering aan te vragen.

Alle mantelzorgers die vóór 16 juni 2023 een aanvraag hebben ingediend, hebben inmiddels hun VVV-Cadeaukaart ontvangen.

Ben je mantelzorger en heb je de waardering voor 2023 nog niet aangevraagd? Dit kan nog tot en met 31 december 2023. Je bent mantelzorger als je minimaal 4 uur in de week mantelzorg geeft aan iemand die lang ziek is of op een andere manier beperkt is. Je doet dit al meer dan 3 maanden en krijgt hier geen geld voor.

Ook jonge mantelzorgers hebben recht op de waardering
Ben je 24 jaar of jonger en zorg je voor iemand die langdurig ziek of beperkt is? Dan ben jij een jonge mantelzorger. Ook jij kan de waardering aanvragen.

Vraag de mantelzorgwaardering digitaal aan
Dat kan via beverwijk.nl/mantelzorgwaardering of heemskerk.nl/mantelzorg.

Geen internet of vind je dit moeilijk? De gemeente helpt graag. Deze hulp is gratis:

• Zorg je voor iemand in Beverwijk of Wijk aan Zee? Neem dan contact op met de gemeente Beverwijk via het telefoonnummer: 0251-256256.
  • Als je zorgt voor iemand in Heemskerk, neem dan contact op met de gemeente Heemskerk via het telefoonnummer: 140251.