Oosterwijk moet veilig!

BEVERWIJK / HEEMSKERK – Buurtactivist Harry Anderies heeft maandagmiddag in het wijkpunt bij het Europaplein in Heemskerk een statement gemaakt tegen de blijvende overlast, intimidaties en drugshandel in de wijk Oosterwijk. Met een plan en een petitie, ondertekend door 380 bewoners, richtte Anderies zich tot de burgemeesters van Heemskerk en Beverwijk.

In de wijk Oosterwijk voelen bewoners zich al gedurende jaren niet meer veilig in hun eigen woonomgeving. De rust en veiligheid word met grote regelmaat verstoort en crimineel gedrag is als “schering en inslag”. Bewoners worden met grote regelmaat bedreigd en geïntimideerd. Hoogste tijd voor actie om deze problematiek het hoofd te bieden.

IJmond Nieuws maakte bijgaande reportage en ging uitgebreid in gesprek met Harry Anderies. Klik hiervoor op de hoofdfoto bovenaan dit bericht.

Klik ook HIER voor de reportage van mediapartner NH Nieuws.