Heemskerk wint voor de 5e keer prijs schoonste strand van Noord-Holland

Foto: Gemeente Heemskerk

HEEMSKERK – Het strand van Heemskerk is voor de 5e keer uitgeroepen tot schoonste strand van Noord-Holland.

(bron en foto: Gemeente Heemskerk)

Tijdens de Strandverkiezingen – een initiatief van Rijkswaterstaat – worden ieder jaar de stranden van Nederland onder de loep genomen. Zijn de stranden schoon, ligt er weinig afval en is er aandacht voor de natuur? Een inspecteur geeft aan welke stranden het beste uit de verf komen.

Naast Heemskerk deden ook stranden in Bergen, Wijk aan Zee, Den Helder en Texel mee aan de wedstrijd. De prijs voor het schoonste strand is niet de enige. Tijdens de uitreiking op Ameland kreeg Heemskerk ook de prijs voor ‘Zeer schoon strand’.  Wethouder Piet Burgering nam de prijs in ontvangst, samen met de Heemskerkse vastgoedbeheerder en adviseur recreatie & toerisme.

Het winnen is te danken aan de bezoekers zelf, maar ook aan de Strandvereniging Heemskerck en strandpaviljoen De Vrijheit. Zij zorgen er het hele zomerseizoen voor dat het strand schoon blijft.

De prijs voor schoonste strand wordt binnenkort gevierd óp het strand zelf.