Open huis Cultuurhuis Heemskerk en Bibliotheek IJmond-Noord

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Op zaterdag 16 september vieren Cultuurhuis Heemskerk en Bibliotheek IJmond Noord de opening van het nieuwe culturele seizoen van Heemskerk. Dit doen ze met optredens van leerlingen van het cultuurhuis, muziekvereniging St. Caecilia en dansscholen Patty’s Dance Studio en De Danstuin. Ook zijn er workshops, lezingen en open lessen op het gebied van beeldende kunst, dans, literatuur en muziek.

In de ochtend is er tussen 10.00-12.00 uur voor de kleintjes een peuter & kleurprogramma. Er zijn workshops Muziek op Schoot voor kinderen van 2 tot 4 jaar, en de Muziekspeeltuin voor kinderen van 4 tot 6 jaar. In de Bibliotheek kan je je lekker laten voorlezen en kijken naar de voorstelling Olifantje in het bos (4+).

Doe mee!
De rest van het programma in de middag van start. Wil je een nieuw instrument uitproberen? Dat kan door binnen te lopen in één van onze lokalen voor een open les of om antwoord te krijgen op al je vragen aan onze docenten. Enthousiast geworden? Dan kan je direct inschrijven voor een proefles. In het Tekenatelier en Talentenlab kunnen alle creatievelingen met hun handen aan de slag, bij het Green Screen kan je je laten neerzetten als popster of beroemde schrijver, in de hal van het gemeentehuis kan je genieten van optredens van leerlingen. Al onze activiteiten zijn niet alleen voor kinderen, maar ook voor volwassenen. In de Bibliotheek wordt een lezing over Trends & Topics gegeven, zodat je erachter komt welke boeken je op dit moment écht niet mag missen. Ook is de Boekendokter aanwezig, want ‘voor elke kwaal, is er wel een boek te vinden’.

Hulp
Het Jeugdfonds Sport & Cultuur helpt gezinnen met weinig geld in Heemskerk. Zij betalen dan het volledige lesgeld en de instrumenthuur. Volwassenen kunnen gebruik maken van de gemeentelijke regeling ‘Iedereen doet mee’, waarbij een deel van het lesgeld wordt vergoed. Buurtgezinnen en HomeStart zijn ook aanwezig om vragen hierover te beantwoorden.

Cultuurhuis Heemskerk en Bibliotheek IJmond-Noord zijn gevestigd aan het Maerten van Heemskerckplein 3 en 5 in Heemskerk. Kijk voor het volledige programma op www.cultuurhuisheemskerk.nl of www.bibliotheekijmondnoord.nl.