Heemskerk test toegankelijkheid tijdens Week van de Toegankelijkheid

HEEMSKERK – Tijdens de Week van de Toegankelijkheid organiseerden de Gemeente Heemskerk op 4 oktober de testdag ‘Heemskerk Toegankelijk’. Dit gebeurde samen met de participatieraad en inwoners van Stichting Sint Agnes.

Zo werd er gekeken hoe toegankelijk Heemskerk is. Daarbij letten de testers op de bereikbaarheid van  winkels, restaurants en sportclubs voor mensen met rolstoelen, krukken en rollators. Doel van de testdag: meer aandacht voor toegankelijkheid en het verzamelen van verbeterpunten.

Ook wethouder Piet Burgering reed mee, in een rolstoel. “Het was echt een eyeopener. Het perspectief vanuit een rolstoel is écht heel anders. Wat voor lopende mensen een mooie vlakke stoep lijkt, is in een rolstoel hobbeliger. De opritten van de stoep zijn soms stijl. En dat is best eng in een rolstoel. Ook zijn we in Heemskerk trots op het groen. Helaas hangen struiken vaak over het voetpad, waardoor deze smal is. Ik heb enorm veel waardering voor de participatieraad die dit organiseert.”

RTV Heemskerk maakte bijgaande reportage van de testdag: