Vijf jaar Buurtgezinnen in Beverwijk en Heemskerk

BEVERWIJK/HEEMSKERK – Zondag 8 oktober stond Dierentuin Animal Farm in het teken van het 5 jarige bestaan van ‘Buurtgezinnen’ in Beverwijk en Heemskerk.

Stichting Buurtgezinnen opgericht in 2015 door pedagoog en (pleeg)moeder Leontine Bibo en heeft als doel gezinnen die het moeilijk te hebben te koppelen aan een stabiel steungezin in de buurt en zo voorkomen dat problemen in gezinnen verergeren.

Inmiddels hebben zich meer dan 115 gemeenten aangesloten bij Buurtgezinnen en voor meer dan 4.500 gezinnen werd al een steungezin gevonden. In Beverwijk en Heemskerk is Buurtgezinnen nu dus 5 jaar actief. En dat werd gevierd met een gezellige dag in een van de kleinste dierentuinen van Nederland Animal Farm.

RTV Heemskerk was aanwezig bij dit bijzondere feestelijke evenement en maakte bijgaande reportage.