Inzameling Douwe Egberts punten voor Voedselbank IJmond

Foto: Aangeleverd

IJMOND – In december start Lionsclub Beverwijk weer met de inzameling van Douwe Egberts punten. Met deze punten krijgen de Voedselbanken pakken koffie voor hun klanten. Iedereen kan de gespaarde punten inleveren bij winkels op de Breestraat, het winkelcentrum van Heemskerk en op adressen in Wijk aan Zee, Castricum en Uitgeest, en andere bedrijven, herkenbaar aan de raamposter DE punten.

Begin januari 2024 wordt de kerstactie afgesloten en worden alle punten geteld. De uiteindelijke opbrengst zal in februari bekend worden gemaakt. Vorig jaar heeft de actie meer dan 2.000 pakken koffie opgeleverd voor Voedselbank IJmond-Noord. Lionsclub Beverwijk roept alle inwoners uit de regio op om mee te helpen aan dit project.

De landelijke actie, die twaalf jaar geleden startte, groeide uit tot een actie waaraan dit jaar meer dan honderd Lionsclubs deelnemen voor alle Voedselbanken in Nederland. Vorig jaar werden in Nederland ruim 63 miljoen punten omgezet in 130.000 pakken koffie.

De Voedselbanken en de actie
Voor 500 waardepunten geeft Douwe Egberts een half pond koffie aan Voedselbank IJmond-Noord. De pakken koffie zijn een zeer welkome aanvulling op de voedselpakketten die Stichting Voedselbank IJmond-Noord wekelijks samenstelt voor ca. 150 huishoudens (ca 450 volwassenen en kinderen). De deelnemers wonen in Beverwijk, Heemskerk, Velsen-Noord, Wijk aan Zee, Uitgeest of Castricum. Een pak koffie is immers al gauw te duur

De Voedselbank is ook blij met andere donaties in de vorm van voedsel of een financiële bijdrage: “We kunnen alles heel goed gebruiken, zeker met de komende feestdagen in het vooruitzicht”

Inzamelplekken