Laag inkomen en hoge zorgkosten? De gemeente Heemskerk betaalt mee!

Foto: Pixabay

HEEMSKERK – Inwoners met een laag inkomen en hoge zorgkosten kunnen sinds afgelopen week een collectieve zorgverzekering via de gemeente afsluiten. De gemeente Heemskerk betaalt dan tussen de € 11,00 en € 30,00 per maand mee aan de premie.

De gemeente biedt deze verzekering samen met zorgverzekeraars Zilveren Kruis en Zorg en Zekerheid aan. Het aanbod is een basisverzekering en verschillende aanvullende verzekeringen.

De voordelen op een rij:

• De gemeente Heemskerk betaalt tussen de € 11,00 en maximaal € 30,00 per maand mee aan de premie. Hoeveel een inwoner krijgt, hangt af van het aanvullend pakket dat hij/zij kiest.
  • De inwoner kan zelf bepalen welke zorgverzekeraar en welk pakket het best past.
  • Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.
  • Ruime vergoedingen voor brillen/lenzen, fysiotherapie, kosten voor de tandarts en eigen bijdrage WMO.
  • Zilveren Kruis en Zorg en Zekerheid accepteren iedereen met een laag inkomen, zonder medische keuring.
  • mogelijk deel te nemen aan de collectieve zorgverzekering.

Informatie en aanmelden
Aanmelden kan op www.gezondverzekerd.nl. Overstappen kan tot 31 december 2023. Voor vragen over de verzekeringspakketten: Zilveren Kruis, telefoon 071 751 00 33 of Zorg en Zekerheid, telefoon 071 582 55 50. Meer informatie staat op www.heemskerk.nl/zorgverzekering.