Cabaretier Martijn Crins in Theater De Cirkel met ‘Mesthoop’

Foto: Vanessa Scheer - aangeleverd De Cirkel

HEEMSKERK – Veertien jaar nadat hij zowel de jury- als de publieksprijs op het Cameretten Festival won, speelt Martijn Crins zijn eerste cabaret solovoorstelling ‘Mesthoop’. Op vrijdag 8 december komt hij naar De Cirkel in Heemskerk.

In ‘Mesthoop’ smijt Crins zich met plezier in de drek van het leven. Hij speelt gitaar, zingt, acteert en vertelt. Over opgroeien in een Limburgs dorp en je verloren voelen in de grote stad. Van onbeholpen vaderschap, van de Trojaanse Oorlog op de mavo tot aan een ode aan de anus. ‘Mesthoop’ is een bonte aaneenschakeling van sketches, liedjes en verhalen, een energieke en associatieve zoektocht naar het antwoord op die ene vraag: hoe moet dat eigenlijk, leven?

Martijn Crins komt uit Limburg, uit een dorp tegen de Brabantse en Belgische grens, waar voetbalkantines en de nodige kroegen de toevluchtsoorden zijn. Hij voltooit de Academie voor Drama in Eindhoven en ontmoet daar zijn docent en latere regisseur Martijn Bouwman. Amper afgestudeerd wint hij in 2009 uit het niets de Jury- en Publieksprijs op het Cameretten Festival. Maar de winst komt te vroeg en een flinke zoektocht volgt. Crins speelt voor verschillende theatergezelschappen en op vrijwel alle theaterfestivals in Nederland, zoals Oerol, De Parade, en het Over ’t IJ festival. Ook speelde Crins in diverse films en tv-series, zoals Flikken Maastricht, Masterclass en Gluckauf. De laatste film won een Gouden Kalf.

Kaarten voor ‘Mesthoop’ zijn online te bestellen via www.decirkelheemskerk.nl. Aan de deur kun je (mits de voorstelling niet is uitverkocht) met pin een toegangsbewijs kopen.

• Voorstelling:  Martijn Crins
  • Datum:  Vrijdag 8 december 2023
  • Aanvang: 20.30 uur
  • Toegang: € 15,00/ € 14,00 (vrienden)