Leerlingen van De Bareel denken mee over nieuwe inrichting Bibliotheek

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – De Bibliotheek IJmond Noord verbindt zich met het Gemeentehuis-concept van Heemskerk, met het inspirerende motto “één huis, één gemeente.” In lijn met deze visie ondergaat de bibliotheek een opwindende transformatie, waarbij gestreefd wordt naar een nog meer uitnodigende plek waar mensen samenkomen om te lezen, te leren en contact te maken.

In samenwerking met Proof of the Sum, hetzelfde architectenbureau dat het gemeentehuis ontwierpis een innovatieve ontwerpaanpak ontwikkeld. Deze aanpak betrekt de jonge gebruikers actief bij het vormgeven van de toekomst van de bibliotheek. Specifiek is deze aanpak toegepast op de jeugdafdeling. In samenwerking met leerlingen van basisschool Kindcentrum De Bareel in Heemskerk heeft Proof of the Sum een creatieve workshop georganiseerd om de wensen en behoeften van de kinderen te identificeren.

De resultaten van deze creatieve workshop worden geïntegreerd in het ontwerp. In september 2024 zullen de leerlingen van De Bareel de vernieuwde jeugdafdeling van de Bibliotheek in Heemskerk openen.