Koffieconcert met Ensemble Rossignol bij De Cirkel in Heemskerk

Ensemble Rossignol
Foto: Wim Gort

HEEMSKERK – Op zondag 7 januari wordt het eerste koffieconcert van het nieuwe jaar  in de Cirkel in Heemsk verzorgd door het Ensemble Rossignol met de voorstelling ‘Dansend Avondrood’.

Het Ensemble Rossignol bestaat uit Alice Gort-Switynk (klassiek zang (sopraan) en blokfluiten) en Elly van Munster (chitarrone en gitaar). Hun verfijnde, betoverende en muzikale spel doet denken aan de zang van de nachtegaal. Het duo treedt sinds 1998 regelmatig op door heel Nederland met zeer gevarieerde concertprogramma’s. Samen brachten zij vier CD’s uit. Het Ensemble Rossignol brengt in ‘Dansend Avondrood’ werken van Luigi Rossi, Barbara Strozzi, Girolamo Frescobaldi, Georg Philipp Telemann, Mauro Giuliani, Louis Spohr, Franz Schubert, Fernando Sor en Harald Genzmer.

Alice Gort-Switynk werkt als docerend en uitvoerend musicus blokfluitist en klassiek zangeres. Zij studeerde blokfluit aan het Conservatorium van Enschede, klassiek zang bij Caroline Stam en Francine van der Heijden en behaalde in 2016 haar Bachelor of Music bij de Vakopleiding Muziek in Amsterdam.

Elly van Munster studeerde klassiek gitaar bij Stanley Noordpool aan het Brabants Conservatorium en deed in 1994 Staatsexamen luit. Ze treedt op als solist, als begeleider van zangers en instrumentalisten, in ensembles, en speelt regelmatig in barokopera’s in Nederland en Frankrijk.

8 koffieconcerten
Dit seizoen zijn er 8 koffieconcerten in Theater en Filmhuis De Cirkel. Een kopje koffie of thee is bij de prijs inbegrepen. Het totale aanbod staat op www.decirkelheemskerk.nl/koffieconcert.

Kaarten voor het koffieconcert zijn online te bestellen via www.decirkelheemskerk.nl. Aan de deur kun je (mits de voorstelling niet is uitverkocht) met pin een toegangsbewijs kopen.

• Voorstelling: Ensemble Rossignol
  • Datum:  Zondag 7 januari 2024
  • Aanvang: 11.30 uur
  • Toegang: € 16,00/ € 14,00 (vrienden)