Intentieovereenkomst getekend voor bouw ca.100 woningen De Heerlijkheid Curtis

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK –  Gemeente Heemskerk en ontwikkelaars Timpaan en Trebbe hebben op 20 december een intentieovereenkomst getekend voor de ontwikkeling van De Heerlijkheid Curtis, wat de bouw inhoudt van ongeveer 100 woningen. Wethouder Aad Schoorl: “Met deze intentieovereenkomst leggen we de basis voor een succesvolle ontwikkeling van dit project.”

Het is belangrijk om vanaf het begin duidelijkheid te hebben over de rollen en verantwoordelijkheden, aldus Schoorl. “Zo kunnen we efficiënt samenwerken en vertraging voorkomen.” De nadruk in De Heerlijkheid Curtis ligt op duurzaamheid, leefbaarheid en kwaliteit. Ingeborg de Jong, directeur Timpaan: “We zijn bijzonder blij met deze volgende stap in de samenwerking met Trebbe en de gemeente, die de realisatie van het project weer dichterbij brengt. De Heerlijkheid Curtis bevat de elementen die voor Timpaan centraal staan: woningen in balans met de omgeving en de natuur, die geschikt zijn voor doelgroepen die anders niet zo makkelijk aan een woning kunnen komen. Het vormen van een hechte gemeenschap is daarbij essentieel.”

Participatie
Timpaan/Trebbe nemen de coördinatie van het participatieproces en de bewonerscommunicatie op zich. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de verdere uitwerking van het ontwerp. Het definitieve ontwerp is naar verwachting eind 2024 klaar. Dan komt er een omgevingsplan en naar verwachting kan 2026 de bouw beginnen. Met deze intentieovereenkomst zetten de gemeente Heemskerk en Timpaan/Trebbe een belangrijke stap naar de realisatie van een duurzame en aantrekkelijke woonomgeving. Beide partijen kijken uit naar een goede en vruchtbare samenwerking. Hein Trebbe jr., directeur Trebbe: “Vanuit een fijne samenwerking mogen we hier straks vormgeven aan duurzaam en inclusief woongeluk. Dat sluit naadloos aan op waar we als Trebbe voor gaan en staan; aandacht voor de aarde, maatschappij, de mens en continuïteit. Hier bouwen we straks samen aan geluk.”

Over het project
De 100 woningen zijn zeer divers, van appartementen tot drielaagse woningen. In 1 van de clusters wordt een meergeneratiehof ontwikkeld, waarin starters, senioren en gezinnen samenleven. De toekomstige bewoners van De Heerlijkheid Curtis komen gemakkelijk met elkaar in contact en vinden meer sociale steun in hun directe woonomgeving. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de nieuwsbrief via de projectwebsite: www.deheerlijkheidcurtis.nl.

Op bovenstaande foto: v.l.n.r. Ingeborg de Jong (directeur Timpaan), Aad Schoorl (wethouder gemeente Heemskerk) en Hein Trebbe (directeur Trebbe).