Nieuwe sportkleding voor leerlingen van groep 3 tot en met 8

Foto: Gemeente Heemskerk

HEEMSKERK – Maar liefst 10 basisscholen in Heemskerk hebben nieuwe sportkleding voor de kinderen van groep 3 tot en met 8 gekregen.

Tijdens het jaarlijkse scholenbasketbaltoernooi op 29 december, georganiseerd door Basketbalvereniging de Mapleleaves in Sporthal de Waterakkers, zijn de nieuwe tenues uitgereikt. Het basketbaltoernooi is onderdeel van de schoolsportagenda, die wordt gecoördineerd door Team Sportservice.

Gemeente Heemskerk heeft een Lokaal Sportakkoord, waarmee meer inwoners in beweging moeten komen. Via het Sportakkoord kunnen nieuwe ideeën worden ingediend. Team Sportservice Kennemerland heeft voor alle scholen de aanvraag voor nieuwe sportkleding ingediend. Dit idee is goedgekeurd en maar liefst 10 scholen hebben nu dus nieuwe sportkleding, waarin ze nog fijner kunnen sporten en bewegen.

Prijsuitreiking en onthulling in 1
Wethouder Aad Schoorl reikte namens de gemeente de prijzen uit aan de winnende teams van het basketbaltoernooi. Hij gebruikte dit moment meteen om de nieuwe sportkleding te laten zien. “Sporten en bewegen is belangrijk, voor zowel jong als oud. Team Sportservice en gemeente Heemskerk zijn trots op dit initiatief. Wij weten zeker dat deze nieuwe kleding bijdraagt aan nog meer sporten en bewegen!”Extra cadeau
Naast de nieuwe kleding ontvangen de scholen, MET Heemskerk, buurtcentrum d’ Evelaer en Heliomare van Team Sportservice een extra cadeau: een waterton. Onder de noemer “Heel Heemskerk drinkt water” wordt al jaren het water drinken onder de jeugd gestimuleerd. De waterton maakt het drinken van voldoende water nog makkelijker.

Wilt u ook een initiatief indienen voor het Sportakkoord? Kijk dan op www.teamsportservice.nl.