Heemskerks wethouder Ani Zalinyan genomineerd voor Beste Jonge Bestuurder 2023

wethouder Ani Zalinyan
Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Wethouder Ani Zalinyan maakt kans op de titel ‘Beste jonge bestuurder van 2023’. Ieder jaar organiseert Binnenlands Bestuur de verkiezing van de Beste Jonge Bestuurder. Dit jaar is Ani 1 van de 3 genomineerde jonge wethouders.

Wethouders tot 40 jaar maken kans op de titel. “Ontzettend trots om genomineerd te zijn als beste jonge bestuurder. Het is soms wel een uitdaging om als jongvolwassene wethouder te zijn, omdat je niet voldoet aan het standaard beeld van een bestuurder. De nominatie geeft mij nog meer energie en motivatie om door te gaan.”

Ani wordt door de stemmers geroemd vanwege haar deskundigheid en daadkracht. Ze durft afwijkende keuzes te maken. Ook haar betrokkenheid en toegankelijkheid worden gewaardeerd. Ani Zalinyan: “Motivatie om de politiek in te gaan was de wooncrisis. Beslissingen rondom woningbouw worden vaak genomen door mensen die al een huis hebben. Die niet de ervaring hebben met de zoektocht naar een eigen plekje in deze tijd. Voor mij is die zoektocht wel herkenbaar. Dat geeft toch een andere invalshoek.”

Ani 1 jaar lang Beste jonge bestuurder? Breng uw stem uit:
Stemmen kan hier online tot 30 januari. Op woensdag 7 februari volgt de uitslag.