Koffieconcert met TOEAC accordeon duo bij De Cirkel in Heemskerk

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Op zondag 24 maart komt het Nederlandse accordeonduo TOEAC naar Theater en Filmhuis De Cirkel met een mooi nieuw programma ’Nordic Reflections’. Dit programma is georiënteerd op Scandinavische muziek.

In deze verzameling werken van Scandinavische komaf toont TOEAC het accordeon in een breed spectrum en presenteren ze voor het eerst hun eigen compositorische en improviserende werk, in combinatie met elektronica. Het duo brengt onder andere muziek van Sibelius en Grieg.

TOEAC is opgericht in 2002 en wordt gevormd door Renée Bekkers (1985) en Pieternel Berkers (1986). Beiden studeerden aan het Fontys Conservatorium in Tilburg en aan ‘The Royal Danish Academy of Music’ in Kopenhagen. Het duo toert wereldwijd en is actief in meerdere kamermuziekensembles. Ze zijn bekroond met vele internationale prijzen, zoals een finaleplaats bij ‘Dutch Classical Talent’ en de ‘Grand Prix International’ (Frankrijk).

TOEAC was te zien in diverse tv- en radioprogramma’s, zoals ‘De Wereld Draait Door’ en ‘Podium Klassiek’. Het duo werkt ook met kunstenaars van andere disciplines om met hun muziek een breed publiek te bereiken.

Inleiding
Dit concert wordt ingeleid door Chris Jobse (bestuurslid De Cirkel) die meer vertelt over de musici en de stukken die zij gaan spelen. Deze inleiding (kosteloos voor bezoekers aan het concert) start om 11.00 uur.

Dit seizoen zijn er 8 koffieconcerten in Theater en Filmhuis De Cirkel. Een kopje koffie of thee is bij de prijs inbegrepen. Het totale aanbod staat op: www.decirkelheemskerk.nl/koffieconcert.

Kaarten voor het koffieconcert zijn online te bestellen via www.decirkelheemskerk.nl. Aan de deur kun je (mits de voorstelling niet is uitverkocht) met pin een toegangsbewijs kopen.

• Voorstelling: TOEAC accordeon duo
  • Datum:  Zondag 24 maart 2024
  • Aanvang: 11.30 uur
  • Toegang:  € 16,00/ € 14,00 (vrienden)