Gratis rondleiding in Kasteeltuin Assumburg op 2e Pinksterdag

mei 13 , 8:34 Algemeen
kasteel vanuit de lucht kopieren
HEEMSKERK / BEVERWIJK - Op Tweede Pinksterdag, maandag 20 mei, wordt naar aanleiding van de 'Dag van het kasteel' een rondleiding gegeven in de kasteeltuin achter kasteel Assumburg aan de Tolweg in Heemskerk.
Altijd al eens willen weten hoe de tuin is ontstaan, welke bijzondere oude fruitbomen er staan, en hoe de vrijwilligers zich inspannen om deze prachtige, naar historisch voorbeeld ingerichte tuin in stand te houden? En hoe de biodiversieteit wordt bevorderd?
In ongeveer een uur vertelt de rondleider hier allerlei wetenswaardigheden over. Behalve de formele baroktuin, is er ook een rosarium met zo'n 1800 rozenstruiken, een groente- en kruidentuin met vergeten groenten, en een boomgaard met meer dan 150 oude hoogstam appel- peren- en kersenbomen.
De start is bij het Koetshuijs nabij de ingang van de tuin, waar ook koffie, thee en andere dranken geschonken worden. Belangstellenden zijn van harte welkom! De start is om 14:00 uur en er zijn geen kosten aan verbonden