Kamerkoor Endora en Blokfluitensemble Recorders Round in Dorpskerk

08 apr 2023, 13:08 Algemeen
recorders round
HEEMSKERK - Op zondagmiddag 23 april zoeken de zangers van Kamerkoor Endora en de fluitisten van Blokfluitensemble Recorders Round elkaar op voor een concert in de Dorpskerk te Heemskerk.
Het programma heeft als thema ‘de Liefde’ en zal bestaan uit gevarieerde klassieke liederen in vele verschillende talen – de specialiteit van Endora. Ze zingen in het Engels, Duits, Frans, Portugees, Latijn, Lets en Italiaans. De sfeer van de liederen varieert in stemming zoals de stemming van de liefde kan variëren. Endora bestaat uit 24 zangers die op de dinsdagavond met veel gezelligheid en toewijding repeteren onder de kundige leiding van dirigent Nuno Lobo, tevens componist.
Een intermezzo zal verzorgd worden door het Heemskerks blokfluitensemble Recorders Round o.l.v. Brigit de Klerk. In hun muziekkeuze sluiten zij aan bij het thema Liefde; liefde tussen twee mensen, een voorbijgegane liefde, liefde voor de blokfluit en liefde voor de dagenraad.
Behalve een oproep om naar het concert te komen nodigt Kamerkoor Endora ook bassen en tenoren uit om een langs te komen. Het koor heeft namelijk behoefte aan deze stemgroepen. Men kan langskomen op de dinsdagavond.
Het concert op zondag 23 april begint om 15.00 uur in de Dorpskerk, Kerklaan 1 te Heemskerk. De deuren openen om 14:30 uur. Goede stoelen zijn aanwezig. Kaarten á 10 euro (inclusief drankje) zijn te bestellen via de website www.kamerkoorendora.nl , of te krijgen aan de deur (contante betaling, geen pin).