Koningsspelen op Heemskerkse basisschool De Bareel

27 apr 2016, 6:24 Algemeen
koningspelen bareel banner
Afgelopen vrijdag, 22 april, was de dag van de Koningsspelen. Maar liefst 1,2 miljoen kinderen, afkomstig van bijna zesduizend scholen in Nederland deden mee. Daaronder ook de kinderen van basisschool De Bareel uit Heemskerk.
(Bron: 251tv )
Eerst een gezamenlijk feestelijk Koningsontbijt en dan de hele dag lekker sportief bezig zijn met de hele school. Dat is de opzet van de Koningsspelen zoals die sinds de inhuldiging van Koning Willem-Alexander in 2013 wordt georganiseerd.
Gezondheid
Het blijkt een succesformule. In vier jaar tijd zijn de Koningsspelen uitgegroeid tot een niet meer weg te denken traditie waar iedereen plezier aan beleeft en die daarbij ook het begrip 'gezondheid' hoog in het vaandel heeft staan. Zo bleek ook bij basisschool De Bareel.
Hupsakee!
De dag begon met een volijke 'warming up' in de vorm van een dansje op het speciaal voor deze Koningsdag geschreven lied 'Hupsakee!'. Vervolgens was het tijd voor de sponsorloop. Dat betekende: zoveel mogelijk rondjes (hard)lopen om daarmee geld in te zamelen voor de aanleg van een kunstgrasveld bij de school.
Fruit en water
En van dansen en lopen krijg je honger en dorst, dus vervolgens was het tijd voor 'fruit en water'. Niet alle leerlingen waren even enthousiast over dit gezonde initiatief en hadden liever frisdrank en koekjes voorbij zien komen. Ze zullen er even aan moeten wennen, want De Bareel heeft besloten om van 'water en fruit' een vaste traditie te maken gedurende het vrijdagochtend '10-uurtje'.
Talentenjacht
De dag van de Koningsspelen werd compleet gemaakt met een rasechte talentenjacht waarbij zowel de deelnemers als het publiek helemaal 'los' konden gaan.
Alles bij elkaar een supergeslaagde dag, die in 2017 zeker weer een vervolg zal krijgen.
Hoe zeer geslaagd de dag was bewijst bijgaande reportage, gemaakt door 251tv.
Meer 251TV-producties (TV uit de hele regio twee-vijf-een) zijn te bekijken via YouTube , Facebook , Twitter
en Ziggo Kanaal 42 (digitaal) of Kanaal 45 (analoog).