Rockmusical over het ruige leven van Herman Brood

Foto: Raymond van Olphen (via Kennemer Theater)

Dit jaar zou Herman Brood zeventig jaar zijn geworden. Vijftien jaar na het overlijden van zijn vriend schrijft Bart Chabot, in samenwerking met Xandra Brood, een eerlijk een liefdevol muzikaal portret waarin precaire onderwerpen niet worden gemeden.

Uiteraard komen hits als ‘Saturday Night’, ‘Dope Sucks’, ‘Rock-‘n-Roll Junkie’ en ‘Never Be Clever’ voorbij, gespeeld door een live-band onder leiding van niemand minder dan Jan Rot. In Chez BROOD kruipt Stefan Rokeband in de huid van de Nederlandse rock-‘n-roll  legende. Verder ziet het publiek Anne Lamsvelt als Xandra Brood, Owen Schumacher als Bart Chabot, Tibor Lukács als Jules Deelder en Rosa Reuten als moeder Brood. Chez BROOD; een prachtig eerbetoon aan ’s lands grootste rock-’n-roll legende.

Enkele quotes uit de pers:

• ‘Stefan Rokebrand is precies de Herman Brood die we allemaal kennen’…‘Mooi en ontroerend’ (Parool)
  • ‘De ongrijpbare Herman Brood haarscherp neergezet’…‘Brood fabuleus vertolkt door Stefan Rokebrand’…‘Owen Schumacher (Chabot) en Tibor Lukács (Deelder) slagen er wonderwel in méér dan typetjes te spelen, hoe raak hun typeringen ook zijn.’ (NRC Handelsblad)
  • ‘Zeer strak gespeeld, waarbij de hilarische oneliners van Deelder (Lukács) stuk voor stuk doeltreffend zijn.’…‘Een mooier eerbetoon kun je niet hebben’ (Telegraaf)
  • ‘Rokebrand speelt geen typetje, maar een geloofwaardige man in de war’ (Volkskrant)

Kaarten vanaf € 30,50 voor donderdag 12 mei om 20.15 uur zijn te reserveren via www.kennemertheater.nl of via de theaterkassa (0251) 221453.