Een kijkje in de keuken van grafisch vormgever Karen Vleugel uit Heemskerk

Een kijkje in de keuken van de Heemskerkse Karen Vleugel (1976) laat zien dat zij meer is dan alleen grafisch vormgever.

Karen woont samen met haar vriend en twee katten in het centrum van Heemskerk. Ze werkt als DTP-er anderhalve dag in loondienst en werkt daarnaast als ZZP-er voor diverse bedrijven. Verder vult ze haar tijd met o.a. schilderen, photoshop en andere kunstvormen. Een rondje door haar atelier laat zien hoe veelzijdig Karen is. “Allround creatief”, noemt ze het zelf.

Veelzijdig met een vleugje humor

Haar atelier staat en hangt vol met diverse kunstuitingen: schilderijen uit kringloopwinkel “De Groene Ezel” die voorzien zijn van een ‘Karen-sausje’, tekeningen en collage’s die gemaakt zijn tijdens de Cultuurmarkt in Heemskerk en krantenknipsels met foto’s van auto’s die ze versierd heeft met de kleurrijke en herkenbare Karen-Vleugel-poppetjes. Alles met een vleugje humor.

“Ik maak gewoon waar ik zin in heb”, zegt Karen, “want ik maak het voornamelijk voor mezelf omdat ik het leuk vind.”

Naast doen waar ze zin in heeft, werkt deze duizendpoot ook in opdracht. Cultuurhuis Heemskerk is één van haar opdrachtgevers. Voor deze organisatie ontwerpt ze brochures en posters.

Op dit moment is ze voor een andere opdrachtgever aan het werk. Een Japans restaurant waar ze een menukaart voor maakt.

Zo blijft Karen bezig. Haar to-do lijst is oneindig evenals de stroom van creatieve ideeën!

(videoverslag: IJmond Nieuws)