Gratis jazzwebinar met jazztrompettist Loet van der Lee

Foto: Lieve van der Lee

HEEMSKERK – Iedereen die interesse heeft in jazz en muziekimprovisatie, is welkom om mee te doen met de webinar onder leiding van jazztrompettist Loet van der Lee van Cultuurhuis Heemskerk op zaterdag 8 mei van 11.15 tot 12.30 uur.

De Amerikaanse jazztrompettist en kunstschilder Miles Davis leefde van 1926 tot 1991 en stond met zijn muziek aan de wieg van maar liefst vijf muziekstromingen. De bebop, modale jazz, jazzrock, popjazz en freejazz. Zijn tijd ver vooruit was hij tevens een leidend figuur op het gebied van schilderkunst, kleding, stijl, attitude en stijlfusie. Naast feitelijkheden gaan we vooral in op de stijl, het gevoel en de persoonlijke touche van Miles Davis.

Het programma bestaat uit een korte introductie op de geschiedenis van Miles Davis aan de hand van leuke muzikale voorbeelden, korte video’s, afbeeldingen en anekdotes, een korte uitleg over de stijlen Bebop, Modale Jazz, Jazzrock, Popjazz en Freejazz aan de hand van video’s en audiovoorbeelden en Jazzmuziek van enkele artiesten plaatsen in een bepaalde stijlperiode aan de hand van muziekfragmenten.

Je kunt je aanmelden door een email te sturen naar [email protected]. Je krijgt dan een inlog toegestuurd, zodat je mee kunt doen. Meer informatie kun je vinden op de website www.cultuurhuisheemskerk.nl of even bellen naar 0251 836003.